Ponad 100 filmów, premiery najciekawszych filmów z największych światowych festiwalu, spotkania z gośćmi, masterclassy, projekcje dla dzieci, koncerty, debaty i wykłady.
W Katowicach rozpocznie się jubileuszowa, 10. edycja Transatlantyk Festival. Pierwsza śląska edycja Transatlantyku będzie miała nową formę, odpowiadającą na wyzwania związane z wymogami bezpieczeństwa oraz koniecznością utrzymywania fizycznego dystansu. Pokazy festiwalowe odbędą się w kinoteatrze Rialto i kinie Światowid w Katowicach, jak i online, a to oznacza, że będą one dostępne dla widzów z całej Polski.
Od wielkiej gali do wielkich filmów
Koncert inaugurujący Festiwal – zatytułowany „The Best of Jan A.P. Kaczmarek” – odbędzie się już jutro o godzinie 19:00 w Sali koncertowej NOSPR w Katowicach. Narodową Orkiestrę Symfoniczną Polskiego Radia poprowadzi ceniona dyrygentka Monika Wolińska, która jako pierwsza dyrygentka z Polski stanęła za pulpitem w nowojorskiej Carnegie Hall, a najważniejszą z gwiazd wieczoru będzie światowej sławy sopranistka Iwona Sobotka, która po spektakularnym debiucie w Operze Narodowej w Paryżu koncertowała m.in. z orkiestrą Filharmonii Berlińskiej pod dyrekcją Sir Simona Rattle’a.
Melomani oraz kinomani usłyszą najpopularniejsze kompozycje Jana A.P. Kaczmarka: spodziewać się można fragmentów utworów koncertowych takich jak „Emigra – Symfonia bez końca”, „Rapsodia Śląska”, „Universa – Opera Otwarta” oraz utworów skomponowanych do filmów takich jak „Całkowite zaćmienie”, „Plac Waszyngtona”, „Niewierna”, „Hatchi” czy wreszcie „Marzyciel”, który przyniósł autorowi Oscara.
Ostatnia pula biletów jest jeszcze w sprzedaży, można je nabyć w kasach NOSPR lub online
„Program jubileuszowej, 10. Edycji Transatlantyk Festival jest wypełniony znakomitymi tytułami i niełatwo wybrać te najlepsze z nich. Przygotowałam swój TOP 15 – jest tutaj wszystko, co najbardziej lubię w kinie: uczucia („Kes”, „Anna na 13000 stóp”, „Nasze dzieci”, „Sole”, „Kino umiera, mój ojciec także”), zmysły („Lato ’85”, „Aviva”, „Jedna na tysiąc”, „Podróż hieny”, „Czarny Orfeusz”), szalona precyzja i przewrotna inteligencja („Strofy dla Sophie”, „Charles, martwy lub żywy”, „Bestie na krawędzi”, „Ten dzień”, „Zniknięcie”).” – mówi Joanna Łapińska, dyrektor programowa Transatlantyk Festiwalu.
Źródło: materiały prasowe