ANIMARKT w trybie online

ANIMARKT w tym roku odbędzie się w trybie online, a branża spotka się wirtualnie w dniach 6 – 10 października 2020.

Fot. arch. Animarkt 2019

Specjalistyczne warsztaty z animacji, spotkania biznesowe i konkurs dla krótkometrażowych filmów poklatkowych odbędą się za pośrednictwem internetu. To była trudna decyzja – mówią organizatorki, ale podkreślają, że nowa formuła ułatwi spotkania branży animacji z Europy oraz np. z partnerami z Ameryki Łacińskiej.

Przez ostatnie 4 lata w październiku do Łodzi zjeżdżali przedstawiciele branży animacji z całego świata, by spotkać się, nawiązywać nowe relacje biznesowe, powalczyć o nagrody. W tym roku będzie inaczej – ANIMARKT Stop Motion Forum 2020 odbędzie się w wyjątkowej formule online. – Po wielogodzinnych rozmowach, analizach ryzyka i w obliczu obowiązujących obostrzeń w różnych częściach świata zdecydowałyśmy, że najbezpieczniejszą formą spotkania będzie przygotowanie formuły online – mówi MOMAKIN. Decyzja o przeniesieniu forum do internetu jest zainspirowana obserwacjami rozwiązań proponowanych przez różne instytucje i wydarzenia kulturalne podczas trwającej pandemii. Dodatkowo organizatorzy mają na względzie dobro gości, którzy często przyjeżdżają z całej Europy, Kanady czy Ameryki Łacińskiej.

Zagospodarowanie Forum w wersji online jest organizacyjnym wyzwaniem dla zespołu ANIMARKTU, jednak wszystkie elementy programu: warsztaty, sekcja business i pitching, zostaną zachowane i przeniesione do przestrzeni internetu, a ich formuły zostaną dostosowane do narzędzi online.

Forum odbywa się cyklicznie, a tegoroczna edycja będzie piątą. – ANIMARKT Stop Motion Forum to prawie 50 projektów zaprezentowanych w sekcji Pitching przez 4 edycje, 150 gości odwiedzających wydarzenie co roku czy niemal 200 spotkań biznesowych one-to-one – opowiada Agnieszka Kowalewska-Skowron.

Formalne i mniej formalne spotkania pozwoliły ich uczestnikom nie tylko na rozpoznanie sposobu działania branży w różnych krajach i regionach, ale przede wszystkim dały możliwość indywidualnych prezentacji swoich projektów, rozwoju kompetencji profesjonalnych i rozpoczęcia międzynarodowej współpracy.

Jednym z najważniejszych wydarzeń jest pitching (konkurs projektów filmowych) krótkometrażowych filmów stop motion podczas którego co roku prezentowanych jest 15 projektów z całego świata (m.in. z Polski, Czech, Niemiec, Litwy, Węgier, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Chile, Argentyny czy Kanady).

Pitching to okazja do zaprezentowania własnego pomysłu w fazie rozwoju projektu przed widownią składającą się m. in. z producentów czy dystrybutorów oraz szansa na wygranie np. vouchera o wartości 60 000 PLN na wykorzystanie studia i zaplecza do produkcji filmu – wyróżnienia ufundowane przez Centrum Technologii Audiowizualnych (CeTA) we Wrocławiu. Rekrutacja na tegoroczny pitching została zakończona i już wkrótce finaliści zaprezentują swoje pomysły online.

Źródło: materiały prasowe

Projekt „Filmowe Centrum Festiwalowe” zrealizowano w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Kultura w sieci

About the author