Kino Dzieci Industry ogłasza zwycięzców!

Znamy nagrodzone projekty filmów i seriali dla dzieci biorące udział w forum koprodukcyjnym Kino Dzieci Industry, będącym częścią branżową festiwalu Kino Dzieci. Zwycięzców poznaliśmy w piątek wieczorem podczas ceremonii zakończenia wydarzenia. Tegoroczna edycja forum odbyła się online.

Zwycięzcy Kino Dzieci Industry:

Nagroda Centrum Technologii Audiowizualnych (Ceta) o wartości 60 tys. zł w formie wkładu niepieniężnego (aport rzeczowy) w produkcję kolejnego filmu została przyznana polskiemu projektowi „Dziadku, wiejemy”, którego producentką jest Karolina Galuba z Furia Film, a scenarzystą Emil Płoszajski. Projekt rozwijany był w ramach warsztatów Kino Dzieci.Lab.

Nagroda Pop Up Film Residency – 3-tygodniowy pobyt twórczy w Bratysławie z możliwością pracy nad scenariuszem powędrowała do projektu z Filipin „Ninja from Manila”. Producentem filmu jest Alemberg Ang, scenarzystami Miko Livello, Joma labayen i Mihk Vergara.

Nagroda M:brane została przyznana węgierskiemu projektowi „Lala – A Fairy’s Heart”. Producentami filmu są József Berger, Anna Jancsó, Krisztina Endrényi, scenarzystą Attila Gigor.

Kolejną nagrodą jest bezpłatne uczestnictwo w warsztatach EAVE Marketing Workshop. W warsztatach weźmie udział polska producentka Zofia Jaroszuk z warszawskiego studia Animoon, które podczas forum prezentowało swoje dwa projekty „Foczka Flo” i „Toru Superlis”.

Ostatnią przyznaną nagrodą był udział w rocznych warsztatach developmentowych Kino Dzieci.Lab. Możliwość rozwoju projektu otrzymał projekt z Czarnogóry „Planet 7693”. Nabór na warsztaty trwa do 23 października.

Kino Dzieci Industry to międzynarodowe forum koprodukcyjne skierowane do branży zainteresowanej rozwojem i produkcją filmów/seriali dla dzieci i młodej widowni. Wydarzenie odbywa się od czterech lat podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Kino Dzieci w Warszawie.

Tegoroczna edycja odbyła się w formule online. W wydarzeniu wzięło udział 274 decydentów i uczestników – dystrybutorów, agentów sprzedaży, nadawców, platform VOD, producentów. W ciągu czterech dni goście na platformie Kino Dzieci Industry odbyli 366 spotkań. Uczestnicy mieli możliwość spotkania się i zaprezentowania swojego projektu przed przedstawicielami takich firm jak: Netflix, ViacomCBS, Indie Sales, ARRI Film Republic, Beta Film, Intramovies.

Kino Dzieci Industry jest współfinansowane przez Kreatywną Europę komponent MEDIA, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Źródło: materiały prasowe

Projekt „Filmowe Centrum Festiwalowe” zrealizowano w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – Kultura w sieci

About the author